În domeniul transportului public și al încărcăturilor mai grele, reșaparea anvelopelor este o metodă foarte utilizată de ceva vreme. În ciuda numeroaselor prejudecăți sau mituri care circulă despre acest subiect, cumpărarea de anvelope reșapate vine cu o mulțime de avantaje mai ales atunci când vine vorba despre preț sau protejarea mediului.
Reșaparea este o metodă utilizată pe scară largă în zilele noastre pentru a obține anvelope noi din anvelope uzate. Aceasta presupune înlocuirea benzii de rulare și a pereților laterali ai unei anvelope uzate. Aceasta înseamnă că reșaparea este o tehnică de reciclare a unei anvelope atunci când uzura atinge o anumită limită. Pentru reșaparea unei anvelope, este necesar să se dispună de utilaje și echipamente adecvate pentru a îndepărta partea uzată a anvelopei.
Odată ce acest lucru este făcut, un cauciuc nou va înlocui zona deteriorată. De asemenea, este necesar să se monteze întărituri și o nouă pânză. În acest fel, specialiștii în reșaparea anvelopelor pot face ca anvelopele vechi să arate ca noi, fără a fi nevoie să se cumpere altele noi. De asemenea, trebuie să știi că anvelopele reșapate nu sunt ilegale sau periculoase.
În plus, la fel ca în cazul anvelopelor noi, anvelopele reșapate sunt supuse unor norme europene foarte stricte. Trebuie să știi de asemenea, că foarte mulți producători de anvelope, de renume mondial, produc și ei anvelope reșapate. De la începutul anului 2012, trebuie să respecte reguli de siguranță stricte și sunt supuse la numeroase teste de siguranță. Trebuie să aibă și mai multe mențiuni obligatorii pentru ca toți consumatorii să le recunoască.
Pentru a putea reuși reșaparea unei anvelope, o companie sau o uzină de reșapare a anvelopelor trebuie să parcurgă următoarele etape:
Periajul este o etapă importantă, deoarece implică perierea carcasei anvelopei uzate după ce banda de rulare a fost îndepărtată.
Gomajul este o metodă de înlocuire a părților deteriorate ale anvelopei cu material nou. În această etapă, se aplică în principal armătura și pliul de ranforsare.
Reșaparea este o etapă importantă și delicată, deoarece trebuie să fie precisă. Reșaparea este o operațiune care constă în punerea de cauciuc nou pe locul unde a fost îndepărtată banda de rulare. Această etapă nu se poate face de unul singur, deoarece necesită asistența unui computer. O mașină plasează noua bandă de rulare folosind căldură și presiune.
Anvelopele reșapate sunt ecologice și economice
Principalul avantaj al unei anvelope reșapate este adesea prețul său competitiv. Într-adevăr, prețul unei anvelope reșapate este cu 30% până la 50% mai ieftin decât cel al unei anvelope noi, iar această diferență substanțială de preț nu este greu de explicat. Prețul unei anvelope noi este mai mare deoarece costul carcasei se adaugă la costul de fabricație al anvelopei. În cazul unei anvelope reșapate, carcasa este deja în vigoare și rămâne doar costul de fabricație, care afectează prețul de vânzare.
În plus, reșaparea unei anvelope este o metodă ecologică, deoarece implică reutilizarea anvelopelor uzate. Acest lucru înseamnă că, dacă toate anvelopele ar fi reșapate, cantitatea de deșeuri de anvelope ar fi redusă considerabil. Același lucru este valabil și pentru cantitatea de energie necesară pentru anvelope noi, care este redusă considerabil în cazul reșapării. Reșaparea crește durata de viață a cauciucului. De asemenea, este important de reținut faptul că cea mai mare cantitate de ulei utilizată se află în carcasă, iar reșaparea înseamnă că se utilizează mai puțin ulei.
Prin urmare, acest tip de anvelopă este perfect pentru persoanele care respectă mediul înconjurător. Această tehnică contribuie, de asemenea, la lupta împotriva poluării, deoarece reduce cantitatea de materiale grele care sunt deversate în mediul înconjurător în timpul fabricării anvelopelor noi. Indiferent dacă este vorba de o reșapare pentru cauciucuri de vară sau de iarnă, ambele sunt economice și ecologice.
Anvelopele reșapate sunt conforme cu standardele de siguranță
După cum s-a menționat mai sus, anvelopele reșapate se supun acelorași standarde de siguranță ca și cele noi. Acestea sunt testate de mai multe ori, iar aceste teste de performanță sunt aceleași ca și în cazul anvelopelor noi. În cazul în care o anvelopă este reșapată, este obligatoriu ca pe ea să fie inscripționate în mod vizibil cuvintele "reșapat". În plus, pe anvelopa reșapată trebuie să fie indicate și alte informații, cum ar fi dimensiunile, numărul de omologare, data de fabricație etc.
Marca companiei de reșapare trebuie să apară, de asemenea, pe anvelopă. În plus față de cele de mai sus, informațiile obligatorii de pe anvelopele noi trebuie să fie vizibile. Aceste modele reciclate sunt astfel la fel de sigure ca și anvelopele noi. Pe de o parte, trebuie remarcat faptul că multe aeronave, vehicule de urgență, autobuze școlare etc. sunt echipate cu anvelope reșapate.
Acest lucru se datorează faptului că acestea sunt economice, au performanțe bune și oferă siguranță la fel ca și anvelopele noi. Pe de altă parte, este important să subliniem că prejudecățile legate de reșapare sunt nefondate, deoarece utilizarea anvelopelor reșapate este perfect legală în multe țări din Europa. În plus, pentru moment, nu există dovezi concrete cum că utilizarea unei anvelope reșapate este periculoasă. În cele din urmă, este esențial să se precizeze că sunt interzise carcasele de anvelope care sunt prea deteriorate. Acestea nu vor fi niciodată reșapate.