Anvelopele reșapate sunt anvelope second-hand care au fost supuse unui proces de recondiționare, cu scopul de a se reduce amprenta de carbon a producției de cauciucuri și a utilizării de materii prime. În plus, anvelopele reșapate sunt supuse unor teste de performanță și de securitate înainte de a fi puse la vânzare.
Reșaparea anvelopelor este economică și ecologică. În plus, calitatea anvelopelor reșapate este mai bună ca niciodată. Datorită noilor unelte de reșapare și metode de fabricație, anvelopele reșapate s-au îmbunătățit considerabil în ultimii ani și reprezintă o opțiune viabilă pentru anvelopele pentru flote, camioane, aeronave și altele.
Utilizarea anvelopelor reșapate prezintă câteva avantaje notabile. Reșaparea anvelopelor este economică și ecologică, iar calitatea acestor produse este mai bună ca niciodată, datorită noilor tehnologii de fabricare.
Anvelopele reșapate sunt la fel de performante ca anvelopele noi însă au un preț mai scăzut. Sunt cu aproximativ 40% mai ieftine decât anvelopele noi, reprezentând o alternativă mult mai bună decât anvelopele second-hand. Spre deosebire de anvelopele second-hand, anvelopele reșapate au o bandă de rulare nouă.
Prin urmare, o anvelopă reșapată îți permite să economisești la prețul anvelopelor, respectând în același timp aceleași cerințe de siguranță și performanță ca o anvelopă nouă.
În plus, anvelopele reșapate sunt mai ecologice. Trebuie reținut că un cauciuc are nevoie de 1000 de ani pentru a dispărea în mod natural și că la noi în țară se produc anual aproximativ 500 000 de tone de deșeuri de cauciuc. Reșaparea este un proces de reciclare. Drept urmare, optând pentru anvelope reșapate, participi activ la lupta împotriva poluării, participi la reducerea cantității de materiale grele eliberate în mediul înconjurător în timpul fabricării unei anvelope noi și deșeurile asociate cu distrugerea anvelopelor.
Anvelopele reșapate se supun acelorași standarde de siguranță ca și cele noi. Acestea sunt testate de mai multe ori, iar aceste teste de performanță sunt aceleași ca și în cazul anvelopelor noi. În cazul în care o anvelopă este reșapată, este obligatoriu ca pe aceasta să fie inscripționată în mod vizibil mențiunea "reșapat" sau "retread". În plus, pe anvelopa reșapată trebuie să fie indicate și alte informații, cum ar fi dimensiunile, numărul de omologare, data de fabricație etc.
Marca companiei de reșapare trebuie să apară, de asemenea, pe anvelopă. În plus față de cele de mai sus, informațiile obligatorii de pe anvelope trebuie să fie vizibile. Aceste modele reciclate sunt astfel la fel de sigure ca și anvelopele noi. Pe de o parte, trebuie remarcat faptul că multe aeronave, vehicule de urgență, autobuze școlare etc. sunt echipate cu anvelope reșapate.
Acest lucru se datorează faptului că acestea sunt economice, au performanțe bune și oferă siguranță la fel ca și anvelopele noi. Pe de altă parte, este important să subliniem că prejudecățile legate de reșapare sunt nefondate, deoarece utilizarea anvelopelor reșapate este perfect legală. În plus, pentru moment, nu există dovezi concrete că utilizarea unei anvelope reșapate este periculoasă. În cele din urmă, este esențial să se precizeze că acele carcase de anvelope prea deteriorate sau chiar rupte nu vor fi niciodată reciclate sau reșapate.
În procesul de reșapare, doar 20-30% din materialul folosit este înlocuit cu material nou. Este posibil ca anvelopele reșapate mai ieftine să necesite o acoperire mai mare.
Reșaparea "la cald" - cauciucul mixt brut este așezat pe carcasă și apoi carcasa cu noua bandă de rulare este vulcanizată sub presiune la temperaturi ridicate.
Reșaparea "la rece" - banda de rulare prepolimerizată este "lipită" de anvelopă.
Există mai multe mituri care circulă în legătură cu anvelopele reșapate și, ca de obicei, cele mai multe dintre ele nu sunt adevărate. Cel mai adesea vei auzi aceste mituri cu privire la anvelopele reșapate:
Atunci când eziți să cumperi anvelope reșapate, nu uita că :
Producătorii de anvelope reșapate de renume nu ezită să își pună marca pe anvelopă. Aceștia oferă, de asemenea, o garanție de un an.
Atunci când cumperi anvelope noi cu intenția de a le reșapa, alege anvelope de primă clasă de la unul dintre producătorii care, de asemenea, reșapează anvelope de zeci de ani (Bridgestone, Continental, Goodyear, Michelin),
Anvelopele reșapate reprezintă cea mai bună soluție pentru vehiculele grele de marfă. Aici, prețul anvelopelor noi este de câteva sute de euro în timp ce reșaparea este mult mai ieftină. Cel mai important lucru este să efectuezi reșaparea în servicii de încredere și de bună reputație și să folosești anvelope de la producători recunoscuți, indiferent de dimensiunea sau profilul anvelopelor.
Nu este nevoie să fii un geniu pentru a înțelege beneficiile oferite de anvelopele reșapate. Matematica este simplă. Cauciucurile reșapate sunt mai bune pentru bugetul tău. Sunt mai bune pentru mediu. Și sunt mai bune pentru afacerea ta deoarece îți mențin camioanele pe drum. Pe scurt, o soluție mai inteligentă pentru cei în căutare de anvelope ieftine, dar de calitate si durabile.