Pivotarea (sau renegocierea) are referire la modificarea unei strategii sau a uneidoi planuri in functie de variabile externe. Cand se face o asemenea modificare, se poate schimba baza conceptuala, fluxul de informatii sau toate cele trei. Pivotarea unei abordari este utilizata pentru a se adapta la schimbarea mediului si pentru a da un raspuns la nevoile care au aparut in decursul procesului de executie al planului.
Unul dintre exemplele de pivotaţie poate fi modificarea unui produs de către companie in functie de feedback-ul primit de la cumpărători. Acest lucru poate implica scoaterea unor caracteristici, adăugarea altora noi sau realizarea altor modificări ale proiectului existent.
Un alt exemplu de pivotaţie ar fi modificarea unei campanii de marketing in functie de rezultatele obţinute in timpul acestei campanii. Este posibil ca organizaţia sa modifice produsele cu care se promovează, media folosită in campanie, frecvenţa postărilor etc., in functie de feedback-ul primit.
Un alt tip de pivotare se refera la modificarea intregii strategii a companiei. Acest lucru poate necesita schimbarea modului in care compania vizualizează piata sa şi isi administreaza activitatea. De exemplu, o companie poate decida sa se concentreze pe un grup anume de consumatori pentru a se adresa mai eficient cerinţelor acestora, sa facă schimbari in ceea ce priveste caile de distributie sau sa modifice profilul de produse.