In esenta sa, marketingul este considerat a fi arta sau stiinta de a ii determina pe clienti sa achizitioneze anumite itemuri. De cele mai multe ori, marketingul poate fi considerat a fi un proces social, dar si managerial, ce poate obtine din partea indivizilor toate aspectele necesare pentru a putea oferi, a crea, dar si a schimba anumite produse, dar si servicii contra unei anumite valori. Mai simplu, marketingul este considerat a fi arta de a vinde, precum si arta de ii determina pe clienti sa cumpere. De cele mai multe ori sunt urmarite inclusiv interesele clientilor, in asa masura incat viitoarele produse si servicii sa fie create special pentru acestia.
De altfel, noile definitii ale marketingului contureaza aceasta practica a fi un proces ce este desfasurat in mod permanent, in asa masura incat oamenii sa poata fi incurajati sa poata lua, intr-un timp destul de scurt, o decizie prin care sa poata cumpara, sa utilizeze un anumit produs sau serviciu sau chiar sa isi insuseasca anumite valori. Astfel ca, toate strategiile abordate in domeniul marketingului trebuie sa aiba intotdeauna rolul de a facilita vanzarea produselor care se regasesc pe piata, la ora actuala, iar fiecare agentie pune in aplicare propria strategie.