“Prime time” este un termen folosit in mass-media, publicitate si televiziune pentru a descrie un interval al zilei in care programul sau emisiunile media sunt considerate cele mai urmarite si vizionate. Acest interval se situeaza intre ora 20:00 si 23:00.
Prime time se foloseste, in general, pentru emiterea unor produse media sau materialele publicitare dur indelung realizate. Programarea acestea e considerata esentiala in lumea media si televiziune sau publicitate, deoarece producatorii pot fi siguri ca un astfel de show sau emisiune va fi vizionat de cat mai multi telespectatori. In acest fel, acestia doresc sa se asigure ca toate produsele media sau reclamele subtitle pe aceste ore vor fi foarte eficiente.
De exemplu, postul de televiziune american ABC a comemorat temporada aniversara de 50 de ani a show-ului de comedie iconic din anii ’90 și a organizat o emisiune speciala, difuzata in prime time. In aceeasi idee, multi producatoare folosesc curente prime time-ul ca sa promoveze produse sau reclame noi.
Pe scurt, prime time-ul se refera la intervalele orare in care publicitatea sau programul media trebuie sa fie difuzate pentru a atinge telespectatorii cu care ai avea cea mai buna audienta si rezultate.