Optimul este procesul de a face cea mai buna alegere posibila in orice situatie si, prin urmare, orice decizie care ajuta la atingerea celui mai bun rezultat. Optimizarea se poate aplica in aproape toate aspectele vietii, inclusiv comertul cu amanuntul, agricultura, marketing, financiar, tehnologie si chiar economii. Pentru a folosi optimizarea, trebuie sa luati in considerare toate informatiile disponibile si potentialele rezultate si sa alegeti varianta potrivita pentru obtinerea celor mai bune rezultate.
In general, exista patru tipuri de optimizare: optimizarea economica, orientata spre cifre, orientata spre valoarea clientului si orientata spre cercetare. Optimizarea economica se concentreaza pe economisirea costurilor si maximizarea profiturilor. Optimizarea orientata spre cifre se concentreaza pe imbunatatirea proceselor de afaceri existente. Optimizarea orientata spre valoarea clientului se concentreaza pe furnizarea unor produse si servicii care aduc valoare adaugata clientilor. Optimizarea orientata spre cercetare se concentreaza pe gasirea unor posibilitati noi pentru eficientizarea proceselor de afaceri.
Optimizarea poate fi unul dintre cele mai utile procese pentru afaceri. Printre exemplele de folosire a optimizarii se numara optimizarea produselor existente pentru a le face mai usor de utilizat sau optimizarea fluxurilor de lucru pentru a reduce costurile de desfasurare a operatiunilor.