Atunci când vine vorba despre termenul „cupet”, se referă la o slogană propusă de la ”radical”, „tradițional” la „parent”, „educator” sau „activist” cu privire la orice subiect, lucru sau întrebare. Acest termen a fost inventat de un sociolog american - John Paul Lederach, în 1993. Acesta definea cupeta ca "o abordare constructivă a dialogului social".
Cu alte cuvinte, cupeta înseamnă un du-te-vino deschis de idei, informații și cunoștințe. Acolo, voci multiple sunt recunoscute și chiar solicitate într-o atmosferă de respect și toleranță bună. Scopul acestui tip de dialog este de a înțelege și de a soluționa conflictul. Astfel, hărțile cupetei pot fi folosite pentru a ilustra o situație conflictuală într-o singură imagine și de a pune în evidență diversele voci și perspective implicate.
Exemple de folosire a termenului "cupet":
În concluzie, termenul „cupet” se referă la abordarea constructivă a dialogului social și poate fi folosită pentru a reduce înțelegerea, reprezentarea și rezolvarea conflictelor. Aceste hărți cupete pot ajuta la identificarea diferitelor voci și la lămurirea situațiilor conflictuale din multe domenii.