Imuabilitatea sau „imuabilitatea” reprezinta capacitatea unui obiect sa nu poata fi schimbat sau modificat. Imuabilitatea se refera la faptul ca un obiect nu ar trebui sa fie suficient de flexibil in ceea ce priveste modificarile aduse pentru a se asigura calitatea aplicatiei si a code-ului. Este important sa va pastrati datele obiectelor statice pe toata durata vietii aplicatiei.
Exista mai multe exemple de utilizare ale imuabilitatii. Unul dintre cele mai obisnuite exemple de folosire este pentru implementarea claselor. O clasa imuabila permite crearea de obiecte care reprezinta aceeasi informatie intr-un mod particular si care nu se vor schimba niciodata. De exemplu, o clasa de culori poate fi implementata intotdeauna ca fiind imuabila, astfel incat fiecare obiect de culoare sa pastreze aceeasi specificatie a culorii.
Imuabilitatea poate fi de asemenea folosita pentru a preveni concurenta necontrolata. Obiectul imuabil al produsului tau nu se poate schimba pentru a provoca eventuale conflicte intre partile implicate in procesul de aprobare a informatiei. De asemenea, imuabilitatea poate fi folosita, de exemplu, pentru a reduce complexitatea unei baze de date prin modificarea si explicitarea proprietatilor obiectelor stocate acolo.
Imuabilitatea poate fi folosita si pentru a asigura securitatea si confidentialitatea informatiilor. Daca un obiect nu poate fi modificat, aceasta garanteaza ca informatiile sale vor fi protejate si confidentiale. Acest lucru poate fi deosebit de important in cazul aplicatiilor care transfera informatii sensibile de la utilizatori la o aplicatie.
Imuabilitatea poate fi utilizata si pentru a reduce riscul de defectiune a aplicatiei datorita modificarii datelor obiectului. Cand datele obiectului sunt statice, aplicatia nu poate suferi schimbari bruste care ar putea cauza scurgeri de memorie, conflicte de stare sau scurgeri de securitate.
In esenta, imuabilitatea este un mijloc important de a preveni modificari necontrolate si nepotrivite aduse unui obiect. Utilizarea imuabilitatii poate fi un mod eficient de a proteja informatiile obiectelor in aplicatiile tale, astfel incat obiectele sa pastreze aceeasi informatie pe toata durata vietii acestora.