
Termenul „elementar” provine din cuvântul latin „elementum”, care referă la primii cercetători ai subiectelor academice, care se concentrau în jurul unor concepte „de bază”. În prezent, acest cuvânt este folosit pentru a descrie lucrurile „de bază” și lucrurile simple sau fundamentale. În acest sens, termenul „elementar” sugerează ideea de cunoaștere de bază, acea cunoaștere care subzists unei abilităţi sau unei înţelegeri mai profunde.
Cel mai adesea, termenul „elementar” este utilizat în legătură cu educația. Uneori, este folosit pentru a face referire la un nivel sau clasă școlară, cum ar fi „clasa elementară” sau „nivelul elementar” sau chiar la un tip de materie, cum ar fi „matematică elementară”. În plus, termenul „elementar” poate fi folosit și pentru a se referi la un set specific de abilități și cunoaștere, cum ar fi „mechanica elementară”.
Acest termen poate fi folosit și pentru a descrie un lucru sau un proces care este foarte simplu și pe care oricine ar putea să îl înțeleagă și să îl facă. De exemplu, se poate spune că „respectarea limitelor de viteză este un elementar bun simț”. Se poate utiliza și pentru a descrie informațiile pe care le cunoaște toată lumea, precum în „soluția este elementară”.
În concluzie, termenul „elementar” se referă la ceea ce este de bază, necesar, foarte simplu sau comun, și poate fi folosit pe plan educațional pentru a se referi la nivelurile cele mai de bază ale cunoașterii școlare sau la exerciții și activități educationale specifice. Poate fi de asemenea folosit pentru a se referi la lucrurile și informațiile foarte simple pe care aproape toată lumea le cunoaște sau le poate înţelege.