
Schimbarea termoflotului este o intervenție des întâlnită la modelele Volkswagen Passat B6, în special la motorizările 1.9 TDI și 2.0 TDI, unde acest component are rolul de a asigura răcirea uleiului folosind lichidul de răcire al motorului. Dacă observi urme de ulei în lichidul de răcire, scurgeri pe la suportul filtrului de ulei sau creșteri neașteptate ale nivelului din vasul de expansiune, este foarte posibil ca termoflotul să fie cauza.
Acest articol îți explică cum se schimbă termoflotul la un Volkswagen Passat B6, ce unelte sunt necesare, care sunt simptomele unui termoflot defect și cum să verifici dacă ai nevoie de înlocuire.

Ce este termoflotul și ce rol are la Passat B6
Termoflotul (numit și schimbător de căldură ulei–apă) este o piesă montată între blocul motor și suportul filtrului de ulei. Funcția sa este să stabilizeze temperatura uleiului, folosind lichidul de răcire pentru a disipa căldura.
Când termoflotul cedează:
În cazul Passat B6, aceasta este o problemă relativ comună și de cele mai multe ori nu indică o garnitură de chiulasă defectă, ci doar termoflotul.
Dacă te întrebi dacă trebuie schimbat termoflotul, verifică următoarele semne:
Dacă ai două sau mai multe dintre aceste simptome, schimbarea termoflotului este aproape sigur necesară.
Pentru a schimba termoflotul la un Passat B6, vei avea nevoie de:
Aceasta este o lucrare de dificultate medie, realizabilă în 60–90 de minute.

Cum se schimbă termoflotul la un Volkswagen Passat B6 – Pași explicați detaliat
Primul pas este deconectarea bornei negative a bateriei pentru a evita scurtcircuite sau activări accidentale ale componentelor electrice.
Termoflotul este situat chiar sub suportul filtrului de ulei, așadar:
Aceasta îți permite să ajungi la șuruburile care prind termoflotul.
Deoarece prin termoflot circulă antigel:
Este recomandată schimbarea lichidului dacă sistemul este contaminat cu ulei.
Furtunele sunt prinse cu coliere metalice:
Termoflotul este prins de suportul filtrului prin 3 sau 4 șuruburi.
Dacă observi depuneri uleioase în zona de contact, acesta este un semn clar că garnitura veche nu mai etanșează.
Înainte de montarea piesei noi:
Orice particulă poate compromite etanșeizarea.
Dacă ai avut contaminare cu ulei, se recomandă spălarea completă a instalației de răcire.
După montaj:
Dacă nivelul rămâne stabil și nu mai apar urme de ulei în antigel, înseamnă că termoflotul a fost schimbat corect.
| Element | Cost aproximativ |
|---|---|
| Termoflot aftermarket | 150–250 lei |
| Termoflot original | 350–600 lei |
| Garnitură termoflot | 20–40 lei |
| Manoperă service | 150–250 lei |
Timp total de lucru: 60–90 minute.
La Passat B6, în aproximativ 80% dintre cazuri, amestecarea uleiului cu antigel este cauzată de termoflot, nu de chiulasă.
Semne că ESTE termoflotul:
Semne că poate fi garnitura de chiulasă:
Dacă ai dubii, îți pot oferi un diagnostic probabil dacă îmi spui simptomele.
Acum știi cum se schimbă termoflotul la un Volkswagen Passat B6, ce unelte îți trebuie, care sunt simptomele unei defecțiuni și ce pași trebuie urmați pentru o înlocuire corectă. Este o operațiune accesibilă pentru cineva cu puțină experiență tehnică, însă dacă ai îndoieli, este recomandat să apelezi la un service.