Contracost este banii care sunt cheltuiti de cumparatorul unui bun sau serviciu pentru a se aproviziona si a folosi produsul, sau pentru a recepționa serviciile respective. Contracost reprezintă costurile suplimentare pe care cumpărătorul trebuie să le plătească pentru un produs sau serviciu, cum ar fi transportul, manipularea, stocarea, asigurările de produse etc.
Contracostul poate fi luat în considerare atunci când se face o estimare a costurilor totale acceptabile sau previzibile pentru obținerea unui produs sau serviciu. Exemple de utilizare a contracostului pot include:
În ultimă instanță, daunele produselor sunt adesea luate în considerare atunci când se face o estimare a contracostului. Acestea pot să includă deteriorarea produselor care s-au deteriorat pe parcursul livrării sau a manipulării produselor. Daunele pot fi, de asemenea, incluse în estimarea contracostului, în funcție de cât de vulnerabili sunt produsele. Acest lucru poate face o estimare aproximativă a costurilor pe care cumpărătorul ar trebui să le suporte.