Ce inseamna "remediere"? In general, termenul "remediere" se refera la metodele folosite pentru a diagnostica si corecta anumite probleme, in scopul obtinerii unui rezultat pozitiv. In domeniul IT, remedierea poate insemna un proces de solutii a problemelor care au dus la andefunctionarea sistemului, acesta fiind un proces unde se cauta problemele si se evalueaza solutiile care pot fi implementate pentru rezolvarea lor.
Un exemplu de remediere ar fi un proces in care un administrator IT identifica si rezolva orice vulnerabilitate existenta in reteaua unei companii. Un specialist IT ar analiza serviciile si informatiile gazduite in retea. Acesta ar putea sa ia masuri pentru a rezolva problema, cum ar fi paraparea retelei sau instalarea unor patch-uri de securitate pentru a soluționa orice vulnerabilitati. In general, procesul se bazeaza pe solutii specifice si măsuri luate pentru a rezolva orice probleme existente.
Un alt exemplu ar fi remedierea unui dispozitiv de stocare. Un specialist IT ar putea examina dispozitivul si discul pe care este stocata informatia, verificandu-le pentru a identifica probleme de performanta si integritate. Unele remedieri ar presupune posibilitatea de a reseta conexiunea dispozitivului, repararea fizica a dispozitivului sau realocarea resurselor acestuia, astfel incat acesta sa poata rula la parametrii normali. Acestea sunt doar cateva exemple ale remedierii.