Coachingul este, de cele mai multe ori considerat a fi un parteneriat realizat cu clientii, in asa masura incat acestia sa urmeze un proces de lunga durata si creativ, care se aseamana cu o provocare, ce ii poate inspira totodata sa isi atinga potentialul, atat pe plan personal, cat si pe plan profesional. De altfel, coaching-ul poate fi considerat o abordare moderna, ce poate ajuta la dezvoltarea inclusiv a performantelor in domeniul business. Eficacitatea coachingului s-a putut evidentia cu putere in Romania, in ultimele decenii, mai ales in economie.
Denumirea de coaching este preluata din sport, fiind totodata folosita si ideea ca este nevoie de antrenament pentru a atinge o anumita performanta. Domeniul in care o persoana se antreneaza poate fi oricare, precum afaceri personale, cariera, precum si propria familie, iar lista poate sa continue. Totodata, persoana care apeleaza la un coach, se afla in diferite ipostaze ale vietii: Incearca sa ia o decizie, incearca sa isi schimbe viata, doreste sa rezolve problemele organizationale sau personale, doreste sa isi defineasca propriile obiective, doreste sa atinga un obiectiv intr-un timp scurt, precum si multe altele. Cu ajutorul coach-ului, acesta va putea depasi, cu succes, barierele precum si credintele sale limitative, iar in cele din urma va putea sa isi atinga visurile.