În ultimii ani, industria anvelopelor a cunoscut numeroase progrese, majoritatea marilor producători axându-se pe anvelope cât mai ecologice. Dacă în urmă cu câțiva ani eram încurajați să facem trecerea la anvelope cu un consum redus de combustibil, iată că astăzi producătorii încearcă să realizeze anvelope ecologice din materii prime durabile, care înlocuiesc cu succes cauciucul și celelalte substanțe toxice din compoziția anvelopelor. Reciclarea anvelopelor este un alt pas important pe care l-a cunoscut industria anvelopelor, deoarece anvelopele folosite cu structura metalica si textila intacta, pot fi acum transformate din toate punctele de vedere în anvelope noi. Cu alte cuvinte, s-au făcut pași serioși pentru a se fabrica anvelope din ce în ce mai ecologice, mai eficiente si extrem de economice datorita recuperari carcasei care insemna peste 70% din valoarea anvelopei. Datorită angajamentului producătorilor de anvelope, foarte curând anvelopele vor avea un impact din ce în ce mai puțin negativ asupra mediului.
Colectarea, selectarea si verificarea profesionala a anvelopelor folosite sunt pașii de bază către obținerea anvelopelor reconstruite. Până nu demult, se considera că nu este posibil să se fabrice anvelope noi folosind ca materie prima o anvelopa folosita si bine pastrata. Totuși, marii producători, dar și producătorii locali au demonstrat că se pot obține anvelope noi din anvelopele folosite și, mai mult decât atât, aceste anvelope reconstruite sunt mai eficiente, durabile și longevive decât anvelopele obișnuite, gratie materiilor prime de cea mai inalta calitate permisive odata ce costul carcasei este 0. Magazin online de anvelope auto Radburg comercializează anvelope reconstruite, care au fost deja testate la standardele cele mai inalte și comparate cu cele mai importante anvelope de pe piata. Fabricarea anvelopelor reconstruite din anvelope folosite reprezintă un pas uriaș în industria anvelopelor, cu atât mai mult cu cât se credea că acest obiectiv este imposibil de atins. Vulcanizarea este procesul de încălzire și întărire a compușilor de cauciuc pentru a le face funcționale. Vulcanizarea a fost descoperită de Charles Goodyear încă din anul 1839 și, în continuare, stă la baza proceselor de fabricare a anvelopelor de astăzi. În trecut, se credea că anvelopele uzate pot fi folosite în mai multe scopuri, inclusiv pentru combustibilul derivat din anvelope, pentru aplicații de cauciuc la sol sau pentru aplicații de inginerie civilă. Până nu demult, era imposibilă folosirea anvelopelor uzate și recuperarea lor ca materie prima pentru fabricarea altor anvelope noi. Iată că producătorii locali precum Radburg au reușit să fabrice anvelope reconstruite cu mult mai eficiente decât anvelopele standard. De asemenea, s-a găsit și o modalitate de de vulcanizare a cauciucului întărit, care duce la o rată de recuperare a materiilor prime de aproape 80%, ceea ce este impresionant, având în vedere că alte procese de vulcanizare asigură o rată de recuperare a materiilor prime de doar 1-2%.
Pentru ca o anvelopă să fie considerată ecologică și durabilă, pe langa aderenta care este cea mai importanta fata altele trebuie să aibă o rezistență la rulare cât mai redusă in comparatie cu blocurile profilului si lamelele care influienteaza aderenta la sol, iar anvelopele reconstruite au demonstrat deja că au o rezistență la rulare mult mai buna decât anvelopele obișnuite. Rezistența la rulare este energia pe care o consumă o anvelopă în timp ce rulează sub sarcină. Cu cât rezistența la rulare este mai mică, cu atât este nevoie de mai puțină energie pentru a vă deplasa cu mașina. Asta înseamnă un consum îmbunătățit de combustibil, dar și reducerea emisiilor de CO2 în mediu.