fbpx

Procesul de optimizare on-page a unui site web este unul complex, care tine de foarte multi pasi care trebuiesc urmati dar si de foarte multa rabdare pe care trebuie sa o aiba fiecare detinator de site, fie el de prezentare, ecommerce sau blog.

Analiza de cuvinte cheie

Totul incepe cu o analiza de cuvinte cheie. Aceasta analiza se face in primul rand pentru homepage iar mai apoi pentru categorii. Trebuie sa intelegi ca in cuvintele cheie rezultate se invarte intreaga ta campanie SEO si aceasta „iti dicteaza” ce anume sa faci si cum sa faci in site. Pentru a face aceasta analiza ai nevoie de un tool care sa iti spuna exact ce cuvinte se cauta si care sunt cuvintele adiacente si relevante cuvantului principal ales. Pentru asta, avem nevoie de un tool, iar in cazul nostru, o sa folosim un tool care se numeste Semrush, iar cuvantul cheie dat exemplu va fi „Jucarii”.

Sa spunem ca vrem sa ne axam pe brand si sa ridicam in timp acest brand al nostru. Pe langa numele brandului, mai putem adauga „Jucarii pentru copii” si „Magazin online de jucarii”. De aici, google isi alege toate combinatiile posibile care pot avea loc intre acesti termeni: „jucarii” (12.500 de cautari lunare in google.ro), „jucarii pentru copii” (3600 de cautari lunare in google.ro), „jucarii copii” (12.100 de cautari lunare in google.ro), „magazin jucarii” (880 de cautari lunare in google.ro), „magazin jucarii online” (110 de cautari lunare in google.ro), samd. *Analiza facuta cu ajutorul Semrush.

Alcatuirea partilor de meta

Dupa analiza de cuvinte cheie, urmeaza alcatuirea partilor de meta. Acestea sunt cele 3 elemente care apar in rezultatele google si care sunt printre cele mai importante, pentru ca ele indica celor de la google ce anume reprezinti tu si cu ce poti ajuta oamenii.

Meta title

Meta title, este titlul paginii respective. In cazul exemplului nostru, o sa avem „Magazin online de jucarii pentru copii ✔️ Brand” – Trebuie sa intelegem ca acest titlu trebuie sa aiba o anumita lungime maxima, iar acest lucru o putem verifica prin acest tool gratuit: https://www.highervisibility.com/seo/tools/serp-snippet-optimizer/ . Acel emoticon, „✔️” are rolul de a atrage atentia in rezultatele google si de a „fura” click-ul celui de deasupra noastra si va fi prezent si in meta description, dar cu alta culoare si forma.

Meta description

La fel, un element care este prezent in rezultatele google, meta description, trebuie sa fie o descriere scurta a ceea ce reprezinta pagina respectiva, in cazul nostru o sa punem asa: „Brand este un ❤️ magazin online de Jucarii pentru copiii de toate varstele si selecteaza pentru tine cele mai bune produse.” Aici am globalizat acele cuvinte cheie care ne intereseaza si pe langa asta am completat cu alti termeni care ne-ar putea interesa pentru o cautare long tail (cautarile long tail sunt acele cautari care sunt mai lungi si mai exacte dar care au mai putine cautari, insa sunt mai usor de atins daca sunt optimizate corect). Atentie: Nu trebuie sa folosim in mod repetitiv cuvintele cheie importante in meta description pentru ca google poate considera ca facem keyword stuffing si ne va pune in categoria de spam. De asemenea, aveti grija la lungimea acesteia, pe care o puteti verifica cu acelasi tool mentionat mai sus.

Link-ul paginii

In exemplul dat de noi, link-ul paginii este chiar denumirea acestuia, insa sa spunem, teoretic, ca vrem sa optimizam o categorie si aceasta ar fi dedicata „Jucariilor educative”, atunci linkul va fi /jucarii-educative-copii. Observam aici ca am exclus cuvantul de legatura „pentru”, deoarece google apreciaza linkurile scurte si in link vrea doar esentualul, cuvintele cheie de baza.

Partea de continut

Revenim la exemplul nostru initial, cel de optimizare a homepage-ului si facem aici un text care sa ne ajute pe noi sa stabilim densitatea cuvintelor cheie a paginii respective. Pentru a face acest lucru, avem nevoie de un text scris, unic, in care sa avem prezente cuvintele cheie vizate. Daca facem un text de 4-5 sute de cuvinte, atunci ideal ar fi ca termenul de baza sa fie prezent de 4-5 ori in text, fiind combinat cu ceilalti termeni care ne intereseaza. In cazul nostru, termenul de baza este „Magazin jucarii”, asa ca o sa punem o data „magazin de jucarii”, inca o data „magazin online de jucarii”, samd. In text, avem envoie ca acesti termeni sa aiba sens, nu putem folosi „magazin jucarii” cu toate ca asa se cauta in mod normal, trebuie sa aiba sens iar google isi „culege” de acolo ce are nevoie. Ar fi ideal ca acest text sa contina 2-3 subtitluri pentru paragrafele aferente, ca sa fie usor de citit si sa contina si termenii urmariti de noi, ex: „Cum poti alege mai usor jucariile pentru copii?” – iar in paragraful de sub acest titlu, explicam exact cum se face asta. Trebuie mentionat ca acest text trebuie sa fie unic, nu trebuie copiat din alta parte, pentru ca google pune mare accent pe acest lucru.

Si mai mult continut…

Da, ai citit bine, ai nevoie de si mai mult continut, iar aici ma refer la partea de blog. Ai nevoie de o parte de blog din mai multe motive:

  1. Aduci continut unic si regulat in site
  2. Ai posibilitatea de dezvolti niste subiecte pe care altii nu le-au dezvoltat deja
  3. Aduci utilizatori noi in site pe care ii poti converti mai usor in clienti
  4. Te folosesti de acele cautari long tail despre care discutam mai sus.

Partea de produs

Produsul este foarte important, iar acest lucru se intampla pentru ca toti oamenii care vor cauta la singular, vor gasi produse, ex: jucarie lego jinjago verde – prima pagina din google este plina de produse aferente cautarii. Aceleasi elemente se aplica si aici, partile de meta description, titlul, descrierea si link-ul si bineinteles descrierea produsului in sine. La partea de descriere intervine problema continutului duplicat, pentru ca majoritatea magazinelor online vor importa feed-ul primit de la distribuitor, ceea ce face ca acea descriere sa fie prezenta pe toate siteurile cu care acestia colaboreaza. Diferenta se face atunci cand la noi apare o descriere unica, ceea ce face ca produsul in sine sa fie mai sus in rezultate, dar si proiectul in sine, global, optine o nota mai buna in ochii celor de la google.

Imaginea produsului

Imaginea arata utilizatorului descrierea vizuala a acestui produs, iar aceasta imagine trebuie sa fie clara si de calitate dar si „usoara” in acelasi timp, pentru ca atunci cand cineva intra si vede acea imagine, sa se incarce rapid, indiferent de calitatea internetului lui. Pentru a face asta, este nevoie de un programator care sa optimizeze marimea acetora dar in asa fel incat sa ne ramana calitatea de care avem nevoie.