fbpx

Există multe tipuri de pizza, atât sortimente sănătoase, cât și nesănătoase. Dacă veți face acasă propria pizza, atunci aveți posibilitatea de a alege ingrediente proaspete și sănătoase. Dacă veți comanda pizza de la o pizzerie de renume, din nou puteți comanda o pizza preparată cu ingrediente de înaltă calitate și, de asemenea, puteți opta pentru acele sortimente de pizza mai puțin calorice și mai bogate în legume și proteine. Totuși, dacă veți cumpăra pizza congelată de la supermarket sau pizza de la un fast-food, există riscul foarte mare de a consuma o pizza nesănătoasă.

Iată câteva sfaturi care vă pot ajuta să vă bucurați în continuare de pizza, dar fără să vă puneți în pericol starea de sănătate:

Optați pentru topping-uri vegetale

Dacă pizza pe care o comandați este încărcată cu topping-uri bogate în carne, cum ar fi salam și cârnați, este ușor să depășiți limita recomandată de aport de grăsimi saturate de 10% din totalul caloriilor zilnice. În general, atunci când mâncați alimente care conțin grăsimi saturate, vă creșteți riscul de boli de inimă. Pentru a reduce acest risc, comandați o pizza care predomină în topping-uri vegetale.

Preparați pizza acasă

Dacă veți decide să preparați pizza acasă, atunci puteți obține o pizza gustoasă, care nu vă pune deloc în pericol sănătatea, ci dimpotrivă, o sprijină oferindu-i nutrienții de care are nevoie. Sortimentele de pizza din oraș sunt făcute cu un blat tradițional de făină albă rafinată, care nu conține fibrele necesare care ne ajută să ne simțim sătui și care sunt și foarte importante pentru sănătatea noastră digestivă. Acasă, puteți prepara blatul de pizza din făină integrală sau dintr-un amestec de făină integrală.

Dacă nu consumați gluten, atunci puteți prepara o pizza cu blat de năut, lipsit de gluten, vegan și bogat în fibre. Fie că pregătiți acasă o pizza cu blat din făină integrală ori cu blat de năut, cert este că veți opține o pizza sănătoasă, mai ales dacă veți opta și pentru sos de roșii proaspăt și fără aditivi, pentru o brânză ușoară și pentru legume din plin. Un blat preparat cu făină integrală sau cu năut ori conopidă vă ajută să îi asigurați organismului necesarul de fibre de care are nevoie, ceea ce este deosebit de important mai ales că se estimează că 90% dintre femei și 97% dintre bărbați prezintă deficiență de fibre.

Limitați consumul de sodiu

Un alt motiv pentru care este recomandat să preparați acasă pizza cu ingrediente proaspete și sănătoase sau să comandați de la pizzerie un sortiment de pizza cu proteine calitative și legume are legătură cu cantitatea ridicată de sodiu. Consumul excesiv de sodiu poate duce la hipertensiune arterială și la boli de inimă. De exemplu, o felie de pizza cu pepperoni poate avea până la 700 mg de sodiu, iar recomandarea este aceea de a ne menține aportul de sodiu la cel mult 2300 mg pe zi. Deoarece sodiul se găsește în mod natural în toate alimentele, este ușor să depășim cantitatea zilnică recomandată atunci când mâncăm sortimente nesănătoase de pizza.